top of page
  • סיון גונן

האם אתם מסדרים את המיטה שלכם בבוקר

עודכן: 21 ביולי 2023


חדר שינה מסודר ומינימליסטי
הרגל קטן שעושה את כל ההבדל

יש לי וידוי קטן. התחלתי לסדר את המיטה שלי על הבוקר רק לפני בערך שנתיים. זמן בוקר עבורי

הוא זמן דיי מחושב ולא מצאתי לנכון לשלב את ההרגל הזה בשלל המשימות שהיה עליי להספיק

בבוקר. מאז, השתנו דברים ומצאתי את עצמי מוסיפה כל פעם עוד הרגל משדרג לשיגרת

הבוקר שלי ובכלל לחיי היומיום. חלק מההרגלים קשורים לסדר וחלק לא.

למשל, החלטתי לקום מוקדם יותר, מה שאיפשר לי לייצר יותר זמן בבוקר ואז סידור המיטה

לא הרגיש יותר כמטלה והצליח להשתלב באופן זורם בשיגרה שלי.


אז יש לא מעט מחקרים על סידור מיטה ואפילו יש ספר שלם שעוסק בנושא. חלק מהמחקרים

ממחישים ששינוי קטן בחיינו, כמו סידור מיטה, הופך את החיים שלנו למאושרים יותר. אני לא יודעת להגיד לכם באופן אישי אם השנתיים האחרונות בחיי, נהפכו למאושרות יותר בגלל סידור המיטה

אבל מה שכן, אני בהחלט יכולה לזהות את הפוטנצייל הטמון בפעולה מסוג זה.


סדר חיצוני מייצר סדר ורוגע פנימי

מישהי אמרה לי פעם: "מאז שהארון בגדים שלי הפך למסודר, היום שלי מתחיל ברגל ימין".

אני חושבת שזו תובנה פשוטה עם מסר חזק. מראה ויזואלי מאוד משפיע עלינו.

אחת הפעולות שאנו עושים בבוקר היא לפתוח את הארון ולהתלבש.

אם הארון שלנו מבולגן ועמוס, הבלגן והעומס הם אלו שיברכו אותנו ויקבלו את פנינו על הבוקר.

כשאנו רואים את הבלגן והעומס, ועוד דבר ראשון על הבוקר, זה משפיע עלינו, מייצר תחושת כובד

לא רק בעיין אלא גם במצב רוח. תדמיינו עכשיו שאתם פותחים את הארון ומה שמקבל את פנייכם בבוקר זה ארון מסודר ומאוורר? נכון שלא צריך פה מחקר כדי להבין שזו חוויה הרבה יותר נעימה שפשוט עושה לנו מצב רוח טוב?


בקיצור הסיפור הזה מאוד פשוט. כיף לנו לחזור מיום עבודה ולראות מיטה מסודרת.

כיף לנו להתחיל יום עבודה כשהשולחן במשרד שלנו מפונה ומסודר. כיף לנו להתחיל לבשל

כשהשייש במטבח נקי ומפונה. אנו חושבים יותר טוב ומגיבים יותר טוב שאין סביבנו הסחות דעת מיותרות, וכל זה מייצר עבורנו תחושה של נחת שיכולה להיות מאוד זמינה לנו אם נרצה

לשלב פעולות פשוטות של סדר לחיי היומיום שלנו כמו סידור מיטה למשל.


הקשר בין סידור מיטה לאכפתיות שלנו מעצמנו

הרבה פעמים אנו חושבים שמה שלא נגלה אל העין, פחות חשוב ממה שכן נגלה אל העין.

קל לנו לחשוב שבגלל שהמיטה לא נמצאת בחלל המרכזי של הבית, אלא בחדר שנה,

אז זה לא כזה חשוב לסדר אותה [כי אף אחד גם ככה לא רואה או יראה אותה].

אבל דווקא איפה שלא רואים, שלא עושים פעולות כדי להראות לכולם, אנו זוכים להכניס תשומת לב

והתייחסות לפרטים הקטנים ולאיזורים הכי פרטיים שלנו בבית. איזורים שהם בינינו לבין עצמנו מבלי הרוח והצילצולים. פה אנו נותנים לעצמנו את התחושה שאיכפת לנו מהפרטיות שלנו,

מהמקום האינטימי שלנו בבית, והמיטה לא הופכת לעוד רהיט שנערמת עליו ערימת כביסה

בתוספת לשמיכות המבולגנות.


גודל הרהיט והשפעתו על הסדר/ הבלגן בבית

ככל שהרהיט גדול יותר, כך נוכחותו והשפעתו גדולה יותר על המרחב. למשל, חזית מקרר עמוסה

במגנטים, ציורים וחשבונות, משפיעה על החלל המרכזי של הבית ומשדרת תחושת בלגן. לכן אני תמיד ממליצה לשים מגנטים או ניירת חשובה בפאות הצידיות של המקרר ולא בחזית.

גם המיטה שלנו בחדר השינה תופסת שטח נרחב מחדר השינה שלנו. אם היא מבולגנת, כל החלל

נראה מבולגן. ברגע שהמיטה מסודרת, כל החדר נראה פתאום אחרת ואולי זה אפילו ידרבן אותנו

להגיע לעוד פינות בחדר השינה ולסדר אותן.


התייחסות למנוחה ושינה

אני לא מגלה לכם את אמריקה שאחד המאפיינים לחיים בריאים ומאוזנים קשורים לשינה והקפדה על שעות השינה שלנו. זה לא שאני צדיקה גדולה בנושא ומקפידה על כך כל הזמן, אבל אם אני יכולה למנות רגעי אושר קטנים שיש לי בבית זה בהחלט הרגע בו אני צוללת לתוך השמיכה ושמה ראש על הכרית.

תחושה של הרפייה ורוגע, ככה, בהכי פשוט שיש.. וללא ספק , כשהמיטה מסודרת הכי כיף להיכנס אלייה ולצלול לתוך המנוחה.


הרגל סדר פשוט וקצר שאפשר להתחיל בו כדי לשלב סדר בחיים שלנו

סדר בחיים שלנו הוא ללא ספק אמצעי שעוזר לנו לחיות חיים יותר מאושרים, נינוחים וזורמים יותר.

כדי לייצר סדר איכותי, עליו להפוך לחלק משיגרת היומיום שלנו. כדי שהוא יהפוך לרוטיני, עלינו לייצר הרגלי סדר שמשתלבים ללא מאמץ לשיגרת החיים שלנו.


עלינו להתחיל בצעדים קטנים ועם הזמן לגדול. לרוב, גם כשאנו יודעים שאנו צריכים להתחיל בקטן, קל לנו להתפתות ולהתחיל בגדול. הרצון והמוטיבציה שלנו לייצר שינוי משתלט ואנו עושים יותר מידי וגם מהר מידי ובסוף קשה לנו להחזיק את זה לאורך זמן.

ואז, כשאין משך- אין הרגל ואנו שוב חוזרים להתנהל כפי שהתנהלנו בעבר. הרגל סדר חדש, לא אמור להרגיש לנו שזה אתגר גדול מידי. כל שההרגל קשה יותר לביצוע ומצריך יותר זמן ואנרגיה כך אנו מתרחקים מתהליך הטמעת ההרגלים בבית.

סידור מיטה, זה הרגל סדר שלוקח כ- 2 דקות. זו משימה קלה, שבסופה ישנה תחושה של סיפוק.

אחרי זמן מה, היא תהפוך לאוטומטית. הטמעה של גירסה קלה של הרגל סדר תפתח עבורנו "תיאבון" בריא לעוד משימות סדר, תחילה קטנות ולאט לאט גדולות יותר, ממש כמו שריר שבונה את הכושר

שלו בהדרגה.


טיפ שיעזור לכם לשלב סידור מיטה ברוטינה היומית

הגדירו זמן ברור מתי אתם מיישמים את ההרגל והצמידו אותו להרגל שגם ככה אתם כבר מיישמים: למשל, אחרי שאני מצחצחת שיניים (הרגל שאני גם ככה עושה יומיום), אני מסדרת את המיטה. ברגע שיש להרגל זמן ברור בלוז שלכם, סביר להניח שהוא יצא לפועל.


מקווה שנהנתם מהכתבה והיא היתה לכם לעזר. מצרפת לכם פה למטה:

-מידע על אירגוניות בד מעולות לסידור מצעים מחנות קימונו (משלוח חינם בקנייה מעל 399 ש"ח).


אירגונית בד של המותג היפני shimoyama לאיחסון מצעים בארון





 

המדף צף הזה מככב לי בבית ואני פשוט לא מפסיקה להתלהב ממנו ולתלות אותו בעוד מקומות

(תיכף רק אני, אסיים את המלאי :). אני מתכננת להוסיף עוד שניים באמבטיה כדי שאלי תוכל להגיע לסבונים בקלות ובמקומכם, הייתי רוכשת לפחות 6 כי ברגע שתבינו כמה פרקטיים המדפים האלו

וכמה סדר הם עושים, תרצו שתיהיה לכם כמות מספיקה כדי לתלות אותם איפה שתרצו.

מזמינה אתכם להסתכל בסרטון ולראות כמה זה פרקטי וכמה ההתקנה פשוטה



 

קורס אינטרנטי מרתק במיוחד לסידור חדרי הילדים

עכשיו ב60% הנחה

מי שתעשה את הקורס הזה לפני שנת הלימודים

פשוט תברך על כך- נצלו את ההנחה




 

האזנת כבר לפודקאסט שלי? לחצי על התמונה למעבר לפודקאסט


הפודקאסט מופיע גם בספוטיפיי, אפל פודקאסט, אמזון מיוזיק, וגוגל פודקאסט.

הזינו בשורת החיפוש למה לא מוצאים שום דבר בבית הזה, והפודקאסט יעלה לכם עם כל הפרקים.


 

הצטרפת כבר לקבוצת פייסבוק שלי?




 

אם אהבתם את הפוסט ואתם רוצים להמשיך להיות מעודכנים בכל הערוצים והסרטונים שלי,

אני מצרפת את כל הקישורים: לעקוב אחרי באינסטוש ובפייסבוק, להירשם לערוץ שלי ביוטיוב

וכמובן לקבל לפני כולם את הניוזלטר השבועי שלי כדי שלא תפספסו דבר.


אינסטוש- לחצ/י כאן


פייסבוק- לחצ/י כאן


יוטיוב- לחצ/י כאן


לניוזלטר- לחצ/י כאן

661 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

Comments


  • Youtube
  • Instagram
  • Facebook
  • Whatsapp
bottom of page