top of page
  • סיון גונן

קיבלנו שקית מלאה בבגדים מחברה או אחות, האם זו מתנה או מטלה?

עודכן: 20 באוג׳ 2021


שקיות מלאות בבגדים למסירה
לפעמים כשמעבירים לנו בגדים זה יותר מעמסה מכיף

בתרבות שלנו ישנה מחווה מאוד יפה של מסירה, נתינה, ורצון להעביר הלאה למכרים את כל מה

שלא משרת אותנו יותר. אני חושבת שכמעט כולנו מכירים את התופעה הזו בקטגוריית הבגדים.

הרי כשתינוק נולד, לרוב אנו מקבלים שקים של בגדים ממשפחה או מחברים וזה מקל עלינו מאוד

וגם חוסך לנו הרבה כסף.


לא רק במקרים של תינוקות אלא בכלל, כשיש ילדים במשפחה, ישנה נטייה להעביר את הבגדים מאחד לשני. אני יכולה לספר לכם שגיסתי באופן קבוע מעבירה לי בגדים של הבנים שלה (שהם יותר גדולים מהבנים שלי) ואלו הופכים להיות הבגדים של נווה ואביב שלי. אני כמעט ולא קונה להם בגדים, כי אני מקבלת ממנה בשפע (לעיתים רחוקות מאוד אני צריכה לעשות השלמות ).


באשר אלינו המבוגרים, אני יכולה להגיד לכם בוודאות שבכל תהליך שעשיתי עם לקוחה

בהקשר לסידור ארון, תמיד הלקוחה שלי הקדישה שקית לאחותה / לחברה/ גיסתה וכן הלאה....

כשאני רואה שהשקית הזו הולכת ונערמת, חשוב לי לנהל שיחה קצרצרה בנושא עם הלקוחה שלי.

ופה ברשותכם, ארצה לתת כמה טיפים ל "מוסרת הבגדים" וכמה טיפים ל "מקבלת הבגדים".

אגב הטיפים האלו רלוונטים גם כאשר אנו מוסרים או מקבלים פריטים אחרים מבגדים לדוגמא:

כלי מטבח, ריהוט, משחקי ילדים, ספרים וכן הלאה.....


אז אתחיל בטיפים ל "מוסרת הבגדים".... אין ספק שזו מחווה מאוד יפה לחשוב על האחר

אך ממליצה לך, בתור המוסרת, לקחת בחשבון כמה דברים.

ברשותך אתן טיפה רקע לפני שאני צוללת לטיפים....

את ודאי מכירה את המצב שברגע שמישהו מביא לנו במתנה שק בגדים (ובמידה ויש לנו מעל ומעבר),

לא עולה על דעתנו להגיד "לא תודה, יש לי מספיק".. ובואי ניהיה כנות, הרי זה תמיד מסקרן אותנו לראות, מה יש בשקית. אז אחרי שעברנו על השקית וגילינו שיש רק פריט אחד או שתיים שרלוונטיים, נשארנו עם שקית בגדים לא קטנה שאין לנו מושג מה לעשות איתה ועכשיו "העומס" הזה, שהוא במקור לא שלי, הפך להיות העומס שלי.


לכן הטיפ החשוב ביותר שלי למוסרת הוא: לשאול את מקבלת הבגדים את השאלה הבאה: "יש לי שקית בגדים שחשבתי שאולי תעניין אותך, את רוצה להסתכל ולבדוק?" ואז במידה והמקבלת מעוניינת, להגיד לה את הדבר הבא: "אם יש בגדים מהשקית שאת לא רוצה, את יכולה להחזיר לי ואני אעביר אותם הלאה, או שאת יכולה למסור אותם במידה ואת יודעת לאן למסור".

הנקודה הזו סופר חשובה כי המטרה שלנו, היא לא להכביד על האחר ולהעביר את הטיפול בעומס שלנו למישהו אחר. לכן, אנחנו אף פעם לא "מנחיתות" על מישהו שקיות בגדים מבלי לברר אם יש לו רצון בכך.

אני זוכרת שאחותי במשך שנים היתה "מנחיתה" עליי שקיות של בגדים וכמובן שהיא פעלה ממקום טוב, אך ברוב המקרים לא היה לי צורך בהם וגם הטעם שלה ושלי הוא לגמרי שונה כך שבסופו של דבר, לא הייתי לוקחת כמעט כלום ואז הייתי נתקעת עם ערימת בגדים שהפכה פתאום להיות באחריותי.


הטיפ השני שלי למוסרת הבגדים קשור לקושי בשיחרור והוא הרחבה של הטיפ הראשון:

רבים מאיתנו מתקשים לשחרר.... ואחת הדרכים "להתמודד" עם הקושי בשיחרור הוא להעביר את ההתמודדות למישהו אחר. כלומר רבים החווים קושי בשיחרור יעדיפו להעביר את הפריטים למישהו אחר רק כדי לא להתמודד עם השיחרור בעצמם. כשאנו נוהגים מהמקום הזה, זה שוב העברת עומס מנקודה א' לנקודה ב' והתוצאה שלה אף פעם לא מובילה לשיחרור אמיתי שנובע מתוך תהליך.

זה סוג של... להוציא את הפריטים המרחב שלי ולסגור מהר את הדלת בתיקווה שהאחר יוכל להתמודד עם מה שאני לא מצליחה להתמודד. ואז אם האחר חווה בעצמו קושי בשחרור אז שוב העמסנו עליו לא רק את הפריט, אלא גם את הקושי שלנו בלשחרר ולכן חובת האחריות שלנו בתור המוסרת היא :לשאול אם יש צורך בבגדים (או בכל פריט אחר אותו אנו רוצות למסור) ולהנחות מה לעשות עם הפריטים הנותרים שאין בהם צורך- כלומר, לכן עלינו לקחת אחריות על הפריטים שמסרנו שאף אחד לא זקוק להם ולא להשאיר למישהו אחר להתמודד איתם.


טיפים למקבלת השלל

אם לא נישאלת על ידי המוסרת, האם יש לך צורך בשקית הבגדים והשקית "נחתה" אצלך בבית מבלי הודעה מוקדמת, חשוב שתיהיי מאוד נאמנה לעצמך ולצרכים שלך ואל תרגישי לא נעים לחדד את הגבול שלך. אם אין לך צורך בשקית הגידי יפה תודה אבל שיש לך דיי והותר בגדים.

מבטיחה לך שתרגישי (אולי לא באותו רגע), גאווה בעצמך על שדייקת ולא העמסת.


אם סקרנותך גוברת והינך רוצה לדעת מה יש בשקית, אני ממליצה לך במעמד קבלת השקית ובנוכחות המוסרת, לבצע מיון ולבדוק מה רלוונטי עבורך ומה לא. בסיום המיון, את יכולה להעביר למוסרת את השקית עם הפריטים הלא נחוצים ובכך לא תישארי עם עומס מיותר בבית שבמהרה יהפוך להיות באחריותך. אם אינך פנוייה לבצע מיון מול המוסרת, שאלי אותה מה לעשות עם הבגדים הלא נחוצים?.

אם אין לך כוח להעביר אותם הלאה, הגידי למוסרת שלאחר מיון את תעבירי לה את כל הבגדים שאין לך צורך בהם.


כשאת נמצאת בשלב המיון זכרי את נוסחת הקסם של קימונו: אנו משאירים את מה שאהוב ושימושי עבורינו. זכרי שבגלל שאת לא בחרת את הבגדים בעצמך, עלייך להיות עירנית בנוגע לכל בגד ולשאול את עצמך האם הפריט באמת לטעמך ומתי אני רואה את עצמך לובשת אותו. כדי שלא סתם תעמיסי בגדים

שבסוף לא יהיו שימושיים עבורך.


מילה על בגדי ילדים.... זוכרים שאמרנו שזה מאוד נחמד לקבל בגדי ילדים וזה חוסך לנו הרבה כסף לקבל ממשפחה וחברים בגדים? חשוב לא לקחת על עיוור ולאחסן באופן אוטומטי את השקיות בארון. עשו מיון כפי שפירטתי בפיסקה הקודמת באותו רגע בו קיבלתם את השקית או במהלך היום. חישבו על הכמויות וגם אם נראה לכם שמעבירים לכם יותר מידי בגדים ממה שאתם צריכים, דעו לעצור בזמן.

זכרו שאם נעמיס, נחזור במהרה לנקודת ההתחלה של עומס ובלגן בארונות ולכן לאורך כל הדרך עלינו לדייק בכמויות ולהיות קשובים לצרכים שלנו ושל הילדים שלנו.


ואם כבר הזכרנו ילדים, אז אני רוצה לספר לכם, ששבוע שעבר פירסמתי את ההדרכה שלי

"סוד הסדר היפני בחדרי הילדים" ולא מעט אנשים רכשו אותה וזה שימח אותי עד מאוד. אז אם אתם רוצים לנצל את השבוע האחרון של החופשה לטובת סידור חדר הילדים שלכם והכנה לתחילת שנת הלימודים החדשה, אתם מוזמנים להירשם להדרכה שלי כאן . לאחר הרשמתכם, ההדרכה תחכה לכם באופן אוטומטי במייל ותוכלו כבר לצפות בה ולהתחיל ליישם. בנוסף צירפתי לכם סרטון הצצה לסדנה שתוכלו לקבל ממש על קצה המזלג מושג מה תקבלו בהדרכה. מחכה לכם!








227 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
  • Youtube
  • Instagram
  • Facebook
  • Whatsapp
bottom of page